بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل (بدون بوش) می باشد . فیلتر روغن، پمپ انژکتور ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل V پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید . همچنین موتور دارای یک کارتل از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد .
سر سیلندر از چدن ساخته شده و برای هرکدام از سیلندرها جداگانه می باشد . منیفولد مکش هوا و در پوش سرسیلندر تماما از مواد سبک ریخته گری شده ساخته و تعبیه شده است .
میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است . میل لنگ این موتور در 7 نقطه توسط یاتاقان های سه لایه، با پشتی های فولادی (با یک یاتاقان پولیش شده در وسط) نگهداری می شود . همچنین میل لنگ توسط وزنه های مخصوص متعادل می گردد .
شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است . شاتون توسط یک یاتاقان سه لایه ، با پشتی های فولادی نگهداری و جهت اتصال به پیستون دارای بوش های برنزی جداگانه می باشد .
با استفاده از یک پمپ گریز از مرکز ، بسته به کاربرد موتور، می توان رادیاتورهای هوا به آب و یا آب به آب را مورد استفاده قرار داد . دمای آب با استفاده از ترموستات قابل کنترل می باشد .
نوع سیلندر | Inline/Vertical | Cylinders type | ||
تعداد سیلندر | 6 | Cylinders | ||
قطر سیلندر (میلیمتر) | 128 mm | Cylinder Bore | ||
کورس پیستون | 150 mm | Stroke | ||
حجم موتور (لیتر) | 11.58 Lit | Total piston displacement | ||
نسبت تراکم | 16.82:1 | Compression Ratio | ||
حداکثر قدرت خروجی (کیلووات) | 166 Kw @ 2200 rpm | Max output (Kw) | ||
حداکثر گشتاور(نیتوتن/متر) | 820 N.m @ 1400 rpm | Max torque (N-m) | ||
وزن موتور خشک(کیلوگرم) | 880 Kg | Engine dry weight (kg) | ||
کنترل موتور | Mechanical | Engine control | ||
موقعیت نازل | Vertical | Nozzle position | ||
سرعت متوسط پیستون | 11.36 ms @ 2200 rpm | Mean piston speed | ||
فشار متوسط موثر | 8.89 bar @ 1400 rpm | Mean effective pressure | ||
جهت چرخش(خلاف عقربه هاب ساعت) | c.c.w | Rotation | ||
ظرفیت سیال خنک کننده | 28 Lit | Cooling water capacity | ||
حداکثر ظرفیت روغن کارتر(اتوبوس/کامیون) | 30/18 Lit | Max lubrication oil capacity (Bus/Truck) | ||
حداقل مصرف سوخت | 203 gr/kw.h | Min. fuel consumption | ||
سوپاپ دود | 2 | Exhaust valves | ||
سوپاپ هوا | 2 | Intake valves | ||
استاندارد آلایندگی با گوگرد کمتر از 0.05 | EURO II | Emission standard | ||
سیستم ترمز موتور | No | Engine break system |